Rymdforskning är visst viktigt

Att debattera och argumentera är lärorikt.
Det växer man av och fångar in nya tankesett och ny kunskap på.

Tills någon argumenterar emot forskning. RYMDFORSKNING!!
EN AV MINA STORA PASSIONER!! Då är det som att stampa mig på lill-fossingen min.
Tills den där någon påstår att vi borde pausa forkningen och att den kostar alldeles för mycket pengar, att de pengarna istället hade kunnat rädda människor från fattigdom.

Fin tanke. Men hade man istället slutat kriga så hade pengar räckt så all världens befolkning hade kunnat få det ekonomiskt tryggat och t.o.m kunnat köpa sig oxfilé till fredagsmyset som INTE är på extrapris!

Viktor smulan jansson, argumentera inte om rymdforkning med mig igen.
Inte heller om, jag gör en liten lista:

  • Gustav Vasa
  • Pyramider
  • Vikingar
  • Spöken
  • Att choklad och lakrits visst passar ihop
  • Psykologi
  • ja, det var väl det

Detta går däremot jättebra att diskutera om:

  • Vilken bil som är snabbast
  • Skillnaden mellan alla pangpang spel
  • Whiskey sorter
  • Fotboll
  • långa flygresor
  • Bönsyrsor
  • Giftiga grodor

Där kan jag ta lärdom av både ett och annat.
Nu känner jag hur argumenten genast minskade med 109%

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0