Dödens trä....

Häromdagen byggde vi ihop våra utemöbler som vi fyndat för halva priset. De ska bli vita så småningom.
Ni som känner mig någorlunda vet nog vid det här tillfället att genren "träslag" inte är min favorit.
Jag känner mig torr i ögonen och påminns av mitt gamla gamla barndomsrum. Jag har väl berättat om det?

Jag fick själv välja färg på tapeterna. De blev ljusgula. Mamma valde möblerna, och på 90 talet var högsta modet obehandat trä. I själva verket var mitt rum jättemodernt, men i mina ögon var det tvärt om. Om jag hade fått bestämma hade jag haft en sänghimmel och hästar på tapeterna. Av någon anledning fick jag inte det......
Hur som helst. KINDERÄGG. Dödens ägg. ALLA barn fick roliga bygg-ihop+klistermärken-saker. Jag fick trätåg. Ett redan ihopbyggt trätåg. Dödens trätåg....

De passade i varje fall utmärkt i mitt trä-rum. Jag hade kanske 10 st.................

Mina framtida barn ska aldrig behöva få veta att kinderägg ens finns.

ACK, vilken fin MAN jag har!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0