Det är så det känns

Hej alla lyckliga utan bihåleproblem!

Jag tänker då inte hälsa för JAG har faktiskt bihålsproblem....
Så länge jag kan minnas har jag aldrig haft såna problem.
Jag har varit en stark atlet som gjord för vårt hårda klimat. Med min rygg tät av hår och med armar tjocka som träd kan ingen bacill rubba mig. INGEN!!!!

Jag har tyckt människor med migrän är mesiga. Vad är det att stanna hemma för, lite huvudvärk va?!!
Men nu förstår jag.

Det känns som en osynlig ond liten människa trycker med sina tjocka små fingrar på mina kindben och i pannan samtidigt som han lyser en stark byggarbetslampa rakt in i mina ögon. 
Jag kan inte titta ordentligt. Jag känner mig likt en nyfödd mullvad redo att se dagens ljus men lyckas aldrig riktigt nå dit.

Likt en tonfisk i havets djup, lurad av en extraordinär räka på kroken som sedan drar upp mig mot havsytan där mina ögon svider och lugnorna sprängs.

Likt en liten apa som fridfullt svingar sig från träd till träd men plötsligt blir tagen av en mastordont orkan som för bort apan till ett träd i en annan djungel där apan inte blir accepterad av andra apor och DÖR av ett rejält skott med ett gigantiskt gevär från en liten osynlig ond människa som ÄLSKARRRR att trycka folk hårt i ansiktet med sina små tjocka fingrar och fiska tonfisk....

Så känns det ungefär.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0