Det där med snygga bilder...

Yo bröder och systrar!

Nu har jag tagit en bild på mig själv. En bild som väcker lite obehag hos mig själv och en bild som förhoppningsvis ska utstråla "hej jag är en allert liten tjej och fullkomligt genomtrevlig, supersnäll och alldelles alldeles normal. Vill du bli min hyresvärd?!"

Ibland får jag lite smått ångest över bilder där jag försöker framhäva min skönhet. Visst, det är alltid roligt att bli bra på bild och av 100 bilder så blir oftast minioriteten bra som ni säkert känner till. Men, det är lika viktigt att visa sitt riktiga jag också. Det är så många sockersöta tjejer på facebook och bloggar som lägger ut snygga posebilder som dels är redigerade, eller så står de i vinklar som förskönar deras look.

Det värsta med det är att personerna sällan är sig lika i verkligheten och den bilden vill jag inte ge andra. Jag hade också kunnat lägga ut bilder där jag noga redigerat bort en finne eller står på ett sätt som gör att jag ser lite smalare ut. Men gör jag det så är det ju inte så jag ser ut och framförallt är det inte så jag ser ut varje dag.

Nu menar jag inte att "det riktiga jaget" ser ut som en gammal möglig val, utan att det faktiskt är bra med lite verklighetstrogna perspektiv också. Så det är nog lika bra att lägga ut båda bilderna på en annons och luta sig tillbaka och hoppas på napp!

Ibland ser jag helt enkelt ut såhär

Men mestadels ser jag faktiskt ut såhär


23.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0