Juldepp

Godmorgon!

Jag är sur och trött.
Det är stressigt på jobbet just nu. Det är ganska svårt att inte ta med sig stressen hem för att man vet att dagarna innan jul stiger i stressgrad. ALLA ska handla och ALLA ska ha sill och när den är slut så får vi en FUCK YOU AND DIE-blick. Fast det är bara en liten procent som är sådana. De flesta är glada. Speciellt en gammal farbror igår som i var varannan mening använde ordet "mysigt".

-Vilken mysig disk ni har
-Ooh, inlaggd stekt sill, den ser MYSIG UT
-Kan jag be att få ett par sådana som har legat i ättikan lite längre, den ser så MYYYSIG ut

Det är synd att man inte får nypa kunderna i kinderna ibland.

Idag är den första och enda dagen innan julafton som jag får se granen i dagsljus. Det låter jättelöjligt men jag är en sån julfanatiker som överälskar julen. Men ja, jag är ärligt talat lite deppig för det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0