Inlines eller buss?

Idag köpte jag handledsskydd.
Jag ska åka inlines!

Hehe. Närrå!

Jag har klena handleder så jag behöver det till alla tunga lyft på jobbet.


Alltså. Jag måste bara få vara lite bitter.
Bussar. Det är det värsta jag vet. Inte bussen i sig utan passagerare som tränger sig, äldre tanter som trycker sig före i kön och gråmar om att dom MÅSTE på först.
Och det är ju lite trist med tanke på att de ALLTID får sittplats varesig de kommer på bussen sist eller först.

 Eller folk som blockerar i gången när jag måste måste MÅSTE gå av för att försöka hinna med buss nr 2 som står ivrigt och väntar på stationen och gör så att jag missar den med tre nanosekunder. Inte bättre är att busschauffören glömde att öppna de viktigaste mittdörrarna på hela bussen som försenade min utgång!!

Jag har haft en bra bussresa där jag faktiskt tyckt det var ganska gemytligt att åka buss.
Det var häromdagen när busschaufförens lille son på ca 5-6 år sitter längst fram och snicksnackar lite med sin pappa chaufför.
När pappa chaufför plötsligt tutar till ordentligt på en buss som kör om fast att den inte får i den stillastående bilkön frågar sonen varör pappa tutade så argt?
Då svarar den arga chaufförpappan: För att han är dum i huvudet!!

Pedagogiken i sitt esse.


/Eder inlinesdrottning

Kommentarer
Postat av: bajs med bajssås

Hejhej vad gör du då?

2011-08-23 @ 23:45:42
URL: http://isans.devote.se
Postat av: julia

Se det så här Linda, när du är gammal och bitter så får du sitta ner på bussen!

2011-08-26 @ 20:53:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0