Mat är livet

Mat hörrni. Det är livet!
På senaste har jag ätit alldeles extraordinärt!
Emilia, som för övrigt hade vunnit Sveriges mästerkock om hon ställt upp, har fått mig att sukta efter smaker mer än vad jag gjort tidigare. Som linssoppa. Hur tråkigt låter det inte? Men på hennes vis blir det så gott så jag har ätit det två gånger på en veckas tid.
Hon har även presenterat creme brulee för mina arma smaklökar och jag skulle kunna äta mig till döds.

När vi var i Karlshamn i helgen lagade mamma langos. Det var heller inte fy och skam!

På tal om mat.
Heheheheheh. Ikväll ska jag laga vegetarisk lasagne.
Viktor kommer inte ha en aning om att den är vegetarisk.
Han kommer sitta där. Mumsa och mysa i all sin belåtenhet och ge mig en klapp och berömma mitt verk.
Men sen kommer jag slänga sanningen rakt i ansiktet!

Det påminner om mormors metod när jag var liten för att få mig att äta lever............
-Vad blir det för mat mormor?
-Oxfilé.
-GOTT!
"Hehehehe" tänkte mormor. "Det där ör ju lever. Tokigt"


Viktors langos!

Louises langos!

Min langos.........................

Linssoppa a la Emilia!

Och slutligen, millZ' creme brulee!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0