Jag var ett olycksdrabbat barn, kanske öppnar detta era ögon?

Angående valvakan...

Jag tycker inte det är något fel på moderaterna som grupp,
men som olika individer ser jag många som har brister på kunskap och livserfarenheter. (inte alla)
Många unga röstar på moderaterna för att det är mer status, Reinfeldt är gullig och många kända förebilder, som tex blondinbella är moderater. Ett parti som vill sänka skatterna så vi tjänar mer pengar låter jättebra och har man inte mer kunskaper än så hade jag också röstar på dom för jag vill såklart som alla andra ha mer pengar i plånboken om det var möjligt.

Läser man på deras skolpolitik är den inte bra. Betyg ska sättas i lägre åldrar för att motivera och upptäcka de som behöver hjälp tidigare. Jag kan berätta att när jag var barn började mina koncentrationsproblem pga en pappa som var full nästan varje dag. Jag var egentligen inte sämre än någon annan, jag kunde bara inte tänka på annat än pappa. Hade det funnits betyg då hade det minsta jag fått vart godkänt i alla ämnen, alltså medelmåtta. Då anses man som någon som klarar sig. Betyg hade inte gjor någon skillnad för mig. Jag hade varken kännt mig mer motiverad eller upptäckts.

Skolpolitiken för äldre. Den är inte heller bra. Under hela min gymnasietid var jag från och till depprimerad. Det var under den perioden jag bröt mig loss från pappa för att skydda mig själv. Då hade han gått så långt så han blivit hemlös och var medvetslös många gånger jag kom och hälsade på. Ofta låg han i sina egna spyor och ibland hade han varit i slagsmål några nätter innan och var brun i hela ansiktet och huvudet av gamla blodiga sår. Är det så konstigt att jag som hans dotter offrat en del av mitt liv för att försöka ge honom livsglädje?

Gymnasiet gick sådär. Jag har mer VG och MVG än G och det är jag stolt över! Men jag klarade inte alla kurser så idag läser jag på komvux för att få ihop det sista. För att jag inte hade ork eller någon trygghet som pushade och stöttade mig genom studierna får jag straffas ännu mer idag. Idag kommer jag alltid att hamna i en reservgrupp när jag söker in till högskolan.

Att jag inte klarade allt berodde inte på lågt intellekt eller lathet. Ändå får jag straffas. Moderaterna anser att man får en chans, sumpar man den har man svårt att bli en akademiker.


Jag håller med till många punker. Man ska kämpa sig igenom livet och aldrig ge upp! MEN, jag håller INTE med om att de människor som fått kämpa för sina liv den hårda vägen måste straffas ytterligare.

Tänker man pedagogiskt tjänar deras "måste jobba även om du mår skit teori" inte in i hur man motiverar människor. Det finns alltid en anledning till de som inte har ork. Ett typiskt exempel är ett litet barn som ska lära sig gå på pottan. Första gången barnet försöker kissar det ner sig. Istället för att uppmuntra med "va DUKTIG du var, du var jättenära pottan. Nästa gång träffar du" som ger trygghet till barnet att prova igen. Säger man istället "fy vad äckligt! Du kan visst inte det här. Då hjälper jag dig inte mer då, du är fan människa du ska kunna sånt, JAG kan ju?!". Att försöka igen känns inte så bra efter en sån kommentar. Helt plötsligt känner sig barnet värdelöst och äckligt som råkade kissa ner sig.

Förstår ni vart jag vill komma?

Genom att uppmuntra människor till att våga leder det till att de upptäcker att de klarar mer än vad de tror. Alla vill kanske inte bli akademiker, men alla vill jobba, alla vill tjäna pengar och ALLA vill vara en viktig del av samhället.

Värt att nämna är också att moderaterna är för krig och vapenhandel som vi i Sverige tillverkar till krigsdrabbade länder. Konsekvenserna som uppstår när oskyldiga människor dör och våldtas för att Sverige endast ska tjäna pengar. Det är människor som dör.. MÄNNISKOR. Utan anledning. För att VI.. eller förlåt, de som anses sig vara "oegoistiska moderater" ska tjäna lite mer pengar att lägga på dyra bilar, mer kläder och dyr mat.

Tack.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0