Sverigedemokraterna

Okej. Ännu värre än att alliansen vann nu igen är att SD kom in i riksdagen.

På varenda hemsida står det om Sverigedemokraterna och att majoriteten samtycker inte med dom, inklusive mig.
Jag tycker det är pinsamt hur ett så ointellektuellt parti har fått med sig så många människor. Trodde inte ens det fanns så många människor som tänkte så kort?

Av allt jag läst idag, allt från hatinlägg till att älska dom har jag fått med mig en kunskap.
Att Sverige faktiskt HAR en invandrarpolitik.

Det kommer inte hit människor med hopp om att få leva på socialbidrag och "höja vår kriminalitet".
Tänk på så många Sverige utvisat som skött sig här, som skaffat ett socialt liv här och framförallt byggt upp en trygghet, som har fått åka mot sin vilja! Det FINNS!

De människor som kommer hit är inte människor som vill leva på socialbidrag. Men är man flykting från ett krigsdrabbat land där förföljelse, barnsoldater, civilmord, tortyr och våldtäkter är vardagsmat tycker jag att de är värda att komma hit och leva på socialbidrag tills de byggt upp sina liv igen.

Att skicka ut alla löser inga problem. De som röstade på SD.. Jag undrar hur de löser problem? För skulle jag vara arbetsgivare och få en SD som sökande till ett jobb hade jag aldrig anställt den personen. Tänk att ha en person på jobbet som inte kan tänka att den ska ta en kaffekopp innan man ska hälla på kaffet. Okej, dåligt exempel men jag har en poäng!

För att lösa invandringsproblemet får man ju gå till botten med det.

VARFÖR tycker jag det är jobbigt med invandring?
-För de tar våra jobb, muslimer våldtar våra kvinnor, de tvingar kvinnorna ha burka, de är våldsamma, de är religiösa allihop, de kommer hit och tror de ska ta över vårt land, de lever på våra pengar!!

Ja, klassiska svar från en SD.

Hade den här personen bara pratat med en invandrare och lyssnat på vad denne hade att säga om sin resa hit hade förmodligen dennes uppfattning ändrats drastiskt. Ett annat sätt att lösa problemet på kan vara att vara trevlig mot nya kulturer? Tänk själv att vara ny i ett land och dels vara så ledsen så det gör ont i kroppen efter all trauma, om då någon bara sa "hej"? Sen har ju olika länder olika konfilter med varandra som ofta hamnar i samma bosäten. Tex Rosengård i Malmö. Det är inte personerna i sig som är problemet, det är deras konflikter som måste få ett slut. Hjälper vi dom då??

Det är så VIKTIGT att alltid tänka en gång extra. Fördomar har vi alla. Även jag. Men jag väljer att aldrig låta de få mig att hata någon eller några jag inte känner.

Jag hoppas att ni alla förstår att ni har makten i era händer. Precis som hat föder hat gör kärlek föder kärlek.

Kommentarer
Postat av: Danne

Någon som precis insåg att Sverige har en invandringspolitik (Som alla länder har, överraskning!?) har inte med sådana här frågor att göra. Läs på mer innan du uttalar dig ytterligare.

2010-09-21 @ 15:45:00
Postat av: Linda

Det har visst med den här frågan att göra! Det du precis skrev var ju bara onödigt? Vad jag menar är att vi HAR en fungerande invandrarpolitik och vi behöver inte några som endast ska satsa på att stänga slussarna och gärna forsla iväg så mycket det går för vår enonomis skull. Om du hade läst på mer hade du också sett vilka det är som styr SD. Jag är inte för moderaterna, men Reinfeldt är påläst, han är smart,m han har utbildning och en relativt bred syn på människans värde. Kolla på städer i Sverige där SD styr. Många är unga och obildade och har inte riktiga kunskaper om hur islam fungerar. Många är gamla nazister o rasister. Den livserfarenheten köper jag INTE.



Du kanske borde åka till Rosengård och prata med en och annan för att få en uppfattning om vad de gått igenom innan du hade röstat.

2010-09-21 @ 15:50:43
Postat av: Linda

Läs den här tjejens inlägg, det är precis det jag menar:



http://hanapee.blogg.se/2010/september/idag-fyller-jag-22-ar-ar-inte-glad.html



2010-09-21 @ 15:53:45
Postat av: Danne

Finns inte mycket jag gillar med Sverigedemokraterna, enbart att de rör om lite i övriga politikers insnöade hjärnor. Såhär efter valet börjar jag dock förstå varför folk röstar på SD med tanke på övriga Svenska folkets ignorans och okunnighet inom ett område som de gladeligen diskuterar högt och tydligt.



Röstade f.ö på moderaterna i årets val.

2010-09-21 @ 16:00:39
Postat av: Linda

Vad är det Svenska folken ignorerar? Kan du berätta det för mig?



Att vi mörklägger när invandrare begår brott?

Ja, det håller jag med om, alla ska ha lika värde o alla ska läggas ut lika, varesig det är en vit eller mörk man som begått ett brott som ska tas upp i media.



Men vi kan aldrig kräva av en människa som bär på så mycket hat och så mycket sorg att de ska uppskatta något. Det är samma sak som att be dig vara lycklig och tacksam för allt i världen om låt oss säga, du blivit våldtagen och dina barn mördade? Det är inte så lätt. ALLA har det inte så, tack o lov, men har inte de det har deras tidigare generation ärr som påverkar familjerna än idag.

2010-09-21 @ 16:10:01
Postat av: Carl

Är det inte lite väl trångsynt att läsa vad andra bloggare och hobby-statsvetare skriver? varför inte ta del av skrifter och information som kommer direkt från partiet? läs deras tidning: "sd-kuriren" och på deras hemsida www.sverigedemokraterna.se. där kommer du bland annat få läsa att dom inte vill kasta ut varenda kotte som kommit in i landet. däremot vill de begränsa den fortsatta invandringen. är det inte viktigare att ta hand om de vi redan har tagit hit. se till att det finns jobb och pengar till dom i första hand? bara en tanke. när du blir gammal, vill du verkligen betala mer i skatt än vad en normalinkomsttagare gör? vill man jobba hela livet (mellan 40 och 50 år), pensionspara (som du betalar skatt på) sedan när du väl får din välförtjänta pension. då ska du skatta ännu mer på dessa pengar? bara ett par saker. det vill inte sd! LÄS PÅ

2010-09-22 @ 22:23:02
Postat av: Linda svarar

Jag kan tyvärr inte tänka så. Jag tycker att vi ska ta hand om de som skriker efter hjälp utifrån. Men jag tycker också att övriga länder får hjälpa till mer! Som parti är säkert SD inte rasistiskt i grunden, de vill värna dom de vi har o stadga vår ekonomi. Bra. MEN, det som är så fruktat är människorna som ÄR sverigedemokrater. Patier förstört av de lågutbildade människorna som är fd nazister och jag vet inte vad.. min respekt faller där. Men jag förstår såklart vad partiet innefattar och har man bara den hälsosamma synen från SD är de inget hot mot raser, det tror jag absolut inte! MEN som sagt. Många som är Sverigedemokrater är ett felaktigt sätt att se på invandrare med muslimsk bakgrund. Jag hoppas du förstår vad jag menar på ett så icke-taskigt sätt som möjligt. För jag kan erkänna att jag själv inte vetat allt innan jag skrev inlägget. MEN som sagt. Det som skrämmer mig är den stora mängd människor som inte delar synen med att värna om ekonomim, utan ut med dom som inte sköter sig och hata de som begår brott bara för de är mörka tex.

2010-09-22 @ 22:43:46
Postat av: Linda, igen

Jag vill också poängtera att ALLA SD är INTE rasister. Absolut inte! De vill som sagt värna om det vi har. Men ingen kan sticka under stolen med att fel personer har tolkat SD fel! För det är många nazister och rasister som är delaktiga och det är DOM som får folket att säga ifrån och bli skrämda av SD. Så jag ber om ursäkt om jag framfört det elakt. Respekt till de SD som delar ett mångkulturellt sinne, men mer kunskap till de som inte förstår den innebörden

2010-09-22 @ 22:46:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0