Tips från dejtingcoacherna

För två år sedan snickare jag och Louise ihop dejtingdödartips. För er som inte läst den har ni chansen nu!

Har du slut på undanflykter till killen/tjejen som ringer och vill bjuda ut dig på en dejt stup i kvarten? Då har vi tipsen för dig! Absolut dejting-dödar tips 2009!

Ring gärna upp din dejt innan och fråga om vad han/hon ska ha på sig under kvällen. Köp sedan exakt lika dana kläder. Kan inte bli annat än bra stämmning när ni möts!

Beställ gärna in mat som är svår att äta utan att kladda. Ex: spagetti, (gärna med vitlök så du kan flåsa på din dejt under middagen)

Undvik all ögonkontakt med din dejt, kolla gärna bakåt under ert samtal.

Skratta bara åt dina egna skämt, dra gärna samma skämt flera gånger. (skratta gärna högljutt. Har du förmågan att spotta medans du pratar? Använd den egenskapen för ökad effekt)


Medans din dejt är på toa kan du passa på att äta upp hans/hennes mat.

Det är svårt att påbörja ett samtal, här är några säkra kort:
-Är du säker på att du alltid varit en man/kvinna hela livet?
-Jag undrar vad stenar tänker...

Imponera genom att visa dina dolda talanger som t ex äta med kniv och gaffel med fötterna, visa hur långt du kan skjuta en grönsak med näsan, rapa din favoritlåt och försök få din dejt att gissa vilken det är.

Sjung med i bakgrundsmusiken, vilket oftast brukar vara lugn klassisk musik...

Ställ frågor till honom/henne och avbryt innan personen hunnit svara.

Ragga hejvilt på alla andra runtomkring, ålder och kön kvittar.

Ta på dig hjälmen (som du haft i beredskap under bordet) bah' sådär under middagen, neka sedan att du har den på dig när din dejt frågar varför du har hjälm.

Prata gärna om dig själv i tredje person "Ruth vill ha mer mat, Ruth ska bara gå på toa, Ruth ska bara ringa ett samtal"

Lycka till!

/Dejtingcoacherna, Linda och Louise

Kommentarer
Postat av: Malin

GLASS GLASS :D

Jag lovar att prova ditt tips imon fast jag inte har något otrevligt att dölja för tillfället. Men man vet aldrig ;) höhö

2010-09-21 @ 17:48:30
URL: http://malinsofielindblom.blogg.se/
Postat av: Emme

Bra! Då vet jag hur jag INTE ska beté mig inför min partner... Haha.



Tack för din kommentar. Kände igen mig väldigt mycket i din blogg med överlag :)

Du är inte pantad någonstans. Ditt inlägg stämde ju väldigt bra in på mitt inlägg. Samma bra tänk här vettu :)

Keep up the good work!

Och du, välkommen till skåne (eller jag vet inte vart du kommer ifrån från början haha) och lycka till med skolan. Kanske blir det en liten politiker av dig då komvuxen är slut?



Ha en fin kväll!

2010-09-21 @ 21:49:45
URL: http://www.emmelinenaslund.blogspot.com/
Postat av: Emme

Jag menar väl det jag!

Oj, jag tyckte väl mig känna igen din fagra nuna (sådär snygg är man bara om man kommer från Karlshamn...haha. Hur gammal är du?

Jag bor i Malmö sedan två år tillbaka, och jobbar men funderar faktiskt på att börja köra lite komvux till våren för jag pallar förmodligen inte bara att sitta hemma och amma haha.

Vi kliver in i vecka 23 i morgon (oj, kändes overkligt att skriva det) så 19/1 beröknas vår 85%:a tjej komma.

Heja heja heja!

2010-09-21 @ 22:52:40
URL: http://www.emmelinenaslund.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0