The adventures of the strand

-Strand

Vet ni vad det betyder?

"en bukt med sand och hav som man kan bada i" tänker ni

Men det är FEL!

Det betyder hårslinga. På engelska.

Idag har jag haft först matteprov och efter det engelskaprov.
Jag känner att bara jag kan säga ord som "strand" så kommer jag långt.
Det kan till och med vara LIVSAVGÖRANDE!

Tex. Om jag äter på en restaurang i England. Eller lite fish'n'chips och en kopp té på det. Helt plötsligt kommer det in en kvinna som håller på att kvävas, hon har fått en hårslinga, en tjock sådan, i halsen!! WHAT TO DOOOOOO!!!!!????

Jag och en till är på restaurangen och vi ringer ambulans. Den andra personen kan inte så mycket engelska och säger "She has hair in her throat" Men ambulansmännen måste veta VAD för sorst hår det är. Det kan ju vara till exempel tropiskt spindelhår som är jättejättegiftigt och då måste de operera NU!!! Men jag kliver in, och säger

"NO! She has a thick strand in her throat"

"NOW...OBEY MEEE!!"

....



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0