Picknick i vardagsrummet

Att berätta för de man älskar att man verkligen älskar dom är viktigt. Att visa de man älskar att man älskar dom är också viktigt. Jag är lycklig som har Simon. Det finns tusen anledningar till varför jag älskar honom. Men ikväll tänker jag dela med mig av de bästa. (Förrutom att han älskar mig tillbaka såklart)

"Gissa fisken" är en ny lek som uppstod igår när vi låg nerbäddade och skulle sova. Leken går ut på att försöka likna en fiskart så mycket som möjligt, typ en muräna, och gissar man rätt är det Simons tur. Värt att nämna är att jag är sjukt grym på att härma fiskar. Borde jag skriva det i mitt CV?

...

När Simon bär runt på mig och jag klänger mig fast kring honom som en liten bebis. En bebis med jättelånga ben och armar då. Av någon anledning är det jätteavkopplande att sitta där uppe i skyn och bli buren på. Jag förstår verkligen varför barn somnar så lätt i en gående mamma/pappa famn.

Alla par i hela världen gör kanske inte samma saker som vi gör. Och det är det jag älskar. Jag älskar att vi kan hitta på barnsliga lekar som "gissa fisken" och skratta åt vem som ser fulast ut. Jag älskar att han kan bära runt på mig som ett litet barn. Jag älskar att han finns där för mig. Jag älskar att hans famn är trygg. Jag älskar att han skrattar åt mig när jag försöker vara rolig. Jag älskar att han är han och ingen annan.
Därför gjorde jag i ordning picknick idag.... Som vi åt i vardagsrummet på en filt med tända ljus runtomkring.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0