Jag röstar idag

Om en liten stund ska jag och Simon gå och förtidsrösta.

Jag väljer att rösta på ett parti som tar människan och dess behov i första hand.
Det parti som inte vill forma alla människor till entreprenörer.
Det parti som låter varje människa klara sig genom sin kris för att sedan bli det dom vill,
istället för att endast vissa ska få chansen att bli akademiker.

Jag kommer rösta på det parti som har mest hjärta och empati för människa och framtid.
Det parti som så många andra vill stärka jobbmöjligheterna.
Partiet som låter den sjuke svensson få samma likgiltiga vård som den rike von miljonär.
Partiet som kommer föra människor samman istället för att dela in dom i stora samhällsgrupper.

Partiet som kan förhindra konflikter mellan människor genom att tänka långsiktigt och skänka förståelse, istället för att ta fram piskan.
Partiet som ser den psykologiska sanningen i att inte piska sig till människors kämparglöd.
Kämparglöden kommer när fler dörrar öppnas än endast tortyrrummet (kallas även pedagogik).

Jag kommer helt enkelt att rösta på det parti som värnar om människan, precis som den är, rik eller fattig spelar ingen roll. Jag kommer att rösta rödgrönt och på socialdemokraterna.




Kommentarer
Postat av: Myggan ju

TUMMEN UPP!

2010-09-19 @ 18:04:48
Postat av: Lynn

Jag är lite seg att svara:p inte varit inne på bloggen på några dagar. Tack så himla mycket!:)

Mitt tema för projektarbetet på gymnasiet var ju bakelser för stora och små..och dom bakelserna med pussmunnar vart typ hundbajsfigurer..haha. Jättenkla! Kommer dock inte ihåg måtten men man kan säkert använda samma mått som man använder till vanlig chokladtryffel. Koka upp lite grädde och lägg ner choklad i. När det har löst sig så ställer du in det i kylen och låter smeten stå till dagen efter. Då är det bara att vispa upp med elvisp och den spritsa ut i de formerna du vill ha:) Eller lägga upp fint i glas! Supersmarrigt!

2010-09-19 @ 19:26:04
URL: http://lella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0