Främmande möten

Människor är det mest intressanta jag vet.

Tänk att varje människa på denna jord har sin egen historia och ett alldeles eget liv.
När jag träffar nya människor tycker jag alltid det är så intressant att få reda på saker om deras liv.

Idag innan lektionen började satt jag i biblioteket och läste en tidning. Då sätter sig en medelålders man från Irak och gör detsamma. Efter ett tag börjar han prata och säger "alltså, jag brukar inte läsa såna här arabiska tidningar. Det står ändå inget utvecklande i dom ändå för de ligger så back i tiden!"

Jag skrattade mest åt honom och frågade varför han läste den då? Han hade visst inte läst en arabisk tidning på flera år.

På 30 minuter sammanfattade han sitt liv till mig, vilket jag uppskattade.
På bara 30 minuter fick jag redan på hans politiska ställning, vilket var samma som min.
Hans syn på SD, där han gav många kloka svar på mina frågor.
Att han vill utbilda sig till musikproducent, fast mer åt det tekniska hållet.
När jag nämde att jag vill bli lärare berättade han att han blev slagen i skolan av sin lärare i Holland,
där han förövrigt bodde ett tag som liten. Han hade även bott i Danmark och Norge.
Han älskar Sverige och allt landet gjort för honom. Han är Svensk medborgare idag och tänker dö i det här landet, sa han.
Han var väldigt klok och hade mycket att dela med sig.

När människor vågar öppna upp sig sådär för en vilt främmande människa, som mig, blir jag imponerad. Om det inte är på ett läskigt sätt vill säga.


Kommentarer
Postat av: Hanna

Härligt!! :)

2010-09-28 @ 13:49:48
Postat av: Eppe

Jag vill också träffa sånna främmande människor som berättar historier! Kan du inte skicka hit nästa du träffar?

2010-09-29 @ 23:16:48
Postat av: Linda

Självklart kan jag det! Vill du ha den främmande människan i ekonomipaket eller expressfart inom 1-2 dagar?

2010-09-30 @ 18:54:40
URL: http://lindanixon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0