En sista sammafattning om SD

Vilket ståhej det vart om mitt inlägg om Sverigedemokraterna.

Jag vill för en sista gång poängtera min mening här.


Jag är inte för Sverigedemokraterna alls. MEN, som parti i grunden är de inte så rasistiska som Sverige lägger fram dom. Det finns många SD som värnar om Sverige som land, med vår mångkulturella vinst. De har alltså inget emot invandrare eller andra religioner och livsåskådningar. En vanlig sympatiskt människa helt enkelt som vill ta hand om de vi redan har så vi alla kan leva lite rikare.

Det låter väl inte fel?

MEN.. sen kommer vi till det som skrämmer oss alla. Nazister och rasisterna. Tyvärr har många av SD:s medlemmar dessa bakgrunder och det är DE som får Sverigedemokraterna att sänkas i mångas ögon. Det är f.d skinnskallar som varit med i gängbråk för att få ut "svartskallar".

Vad jag uppfattat det som har DE missuppfattat SD:s innebörd. Rätta mig om jag har fel?
OM det nu är som jag skriver, vilket jag hoppas att det är, måste det vara jobbigt för de i partiet som INTE delar dessa rasistiska åsikter. Att det kommer lågutbildade medlemmar som tror det är ett parti som vill fösa ut invandringen.

Jag ber om ursäkt om jag vart lite för argsint mot SD i mitt förra inlägg. Jag har läst på lite mer och fått den här uppfattningen. Jag har också läst att SD är emot homosexualitet och islam, men jag hoppas att detta är från de som har den FELAKTIGA synen på partiet? Jag hoppas.

Allt kan misstolkas här i världen. Allt från politiska parti till religion. Egentligen har alla religioner samma genre; att skapa harmoni mellan människor, natur och djur. Att helt enkelt vara goda människor mot varandra, oss själva och världen. Tyvärr misstolkas även detta till misshandel av familjemedlemmar till maktbegär och krig. Och om det finns en skapare till alla religioner, en Gud, då hade han/hon förmodligen varit arg när budskapet misstolkats så fel.

Jag hoppas ni förstått min innebörd? Att Sverigedemokrat eller inte spelar ingen roll, bara rashat eller religionshatet inte finns med i bilden så är alla respekterade i mina ögon!

Måste säga igen, att hata någon för sin religion, hudfärg eller livsåskådning är ALDRIG ALDRIG ALDRIG okej!

Kommentarer
Postat av: Elias

Min lärare sa nåt i stil med:

"Alla problem är ett relationsproblem, och alla relationsproblem är ett kommunikationsproblem."



Jag vet inte om det ligger nåt i det? :)

2010-09-22 @ 23:05:21
Postat av: Linda svarar

Det ligger mycket i det! Faktum är att ALLT ligger i det, egentligen. Åh, om människor hade pratat med varandra när något känns fel så hade blodiga konfliker aldrig uppstått. Du är en klok man du Elias! :)

2010-09-22 @ 23:09:22
Postat av: blabla

konstigt att folk är så hemskt upprörda och verkligen hatar sd och alla som har nått med dom att göra.

speciellt konstigt när var tionde människa dom möter röstade på sd (skåne&blekinge).



omvänd rasism och mobbning kallar jag det.

representativ demokrati innebär att folket har fri vilja och rätt att välja den representant som dom vill ska styra landet.

töntigt när vuxna människor bråkar om folkets vilja för att dom tycker det är fel

2010-09-22 @ 23:21:01
Postat av: Linda svarar

Mja, fast jag kan inte hålla med på allt. För om du refererar till de som faktiskt är rasister och nazister, de som synts i media och gett ett hemskt intryck av SD, det är inte mänskliga rättigheter. Då är det samma sak som det vore okej med ett parti som var för att alla som har brunt hår få inte gå i skolan, och de får man slå på, om man vill. Och bara för att folket FÅR rösta på det här patier, hade det vart okej då? Demokrati i all ära, men skadar det andra för något de inte kan rå för är det inte okej. MEN, som jag skrev innan, de som vill väl, de som vill TA HAND om de vi har, invandring och infödingar för ett rikare liv ihop har jag förståelse för och tycker inte alls att det låter fel. Och skulle det vara ett parti som VAR rasister, då hoppas jag att både du, ag och alla hade reagerat för rasism är uråldrigt och brist på förståelse för människan som skadar andra. MEN som sagt, värna om varandra så tycker jag det är löjligt med konfliker! SD borde däremot läxa upp nazisterna o rasisterna för de är bara pinsamma!

2010-09-22 @ 23:27:10
Postat av: Linda, igen.. hehe

Jag vill också tillägga att många av de jag vet om som är Sverigedemokrater är antingen gamla och har aldrig pratat med en invandrare förut och tycker att ALLT de gör som är fel, tex små invandrarbarn som pallar äpplen, de ska UT! När ALLA barn i hela världen nångång pallat äpplen. Eller unga som fått höra från sina främlingsfientliga föräldrar att alla muslimer är onda. De slår sina fruar och MÅSTE ha burka, dessutom våldtar de alla svenskar. Växer man upp med att föräldrar säger sånt så tror man ju också på det, eller hur? DE som är som de jag beskrev, de som inte vet bättre, DE sänker respekten för SD. Och jag hoppas att alla är ense om det? Alla är absolut inte såna och tack för det!! men tyvärr, en del..

2010-09-22 @ 23:32:20
Postat av: blabla

Ja, vill folket ha en regering som är nazister, rasister, kommunister, homohatare osv. så tycker jag det är helt rätt.



just nu tycker jag de etablerade partierna är mest pinsamma.

De rödgröna säger att det är upp till reinfeldt att ta hand om problemet(läs sd), reinfeldt föreslår ett samarbete med miljöpartiet.

sätt ett likamedtecken efter detta och se vad vi får då.

alla vill en sak, att frysa ut sd, men ingen vill samarbeta.

Ett jävla trams säger jag.

Mona sahlin snackar om att dom har gjort ett väldigt dåligt val, det kanske inte är hennes sätt att framför sina åsikter som är problemet, utan kanske det är deras åsikter som är problemet.

de etablerade partierna tänker inte på att svenska folket röstat in sd och att dom är större än både vänster o kd men ändå hatar dom sd mer än allt.

2010-09-22 @ 23:39:29
Postat av: L

Det är ALDRIG okej att skada andra människor. HAr du inte läst historia om judarna tex? Gjorde Hitler rätt? Manupulerade ett helt folk till att hata någont som inte va något att hata? Man kan göra så mycket med människor.. tyvärr. Hjärntvättning, manupulering, uppfostra osv osv. Allt är inte rätt alltid, MEN när det handlar om rasist o nazism då är man verkligen inte smart. Vad jag har lärt mig är att hur gammal man än blir blir man inte smartare än vad man läser sig till och lär sig av genom livet. Det är många äldre som har tunnelseende o är rasister eller främlingsfientliga för de inte vet bättre? Kan man lite på ett folk som inte "vet bättre"? Vad är det för människor då, som inte kan kommunicera om de inte trivs eller om de tycker att någon gör fel? Ett land som styrs av såna människor hade jag flytt från, precis som många invandare gör här. De flyr hit för deras länder styrs av maktgalna herrar som bara har makt o blod i huvudet. Är det rätt? -Nej.

Politik är det tråkigaste jag vet, näst efter att dammsuga. Det finns ingen annan människa som ska bestämma en annan människas liv eller död, eller dödsdömda öde. Att SD utesluts är på ett sätt omoget av partierna, men vi alla måste ju ha förståelse VARFÖR? Det är som jag skrivit gamla nazister som synts i media o i vårt Sverige är det inte okej. Det ska inte va okej nånstans! Kolla i USA tex, är va det rätt att svarta fick ha en egen ful offentlig toalett medans dewn vite mannen en fin? va det rätt att svarta skulel sitta bak i bussen? Bara för de var svarta. Folk viste inte bättre, vi har tagit lärdom av det idag, de flesta iaf. Om SD vill vinna respekt o satsa på det som de påstå sig verkligen stå för, då får de utbilda de som har fel syn. Tack för mig

2010-09-22 @ 23:53:40
Postat av: blabla

Klart jag har läst historia om andra världskriget, hitler och förintelsen.

Har du sett "judea declares war on germany"? (finns på youtube)

Det är en dokumentär som visar bla att det var omöjligt att bränna ihjäl så många kroppar som det påstås och att exempelvis zyklon B inte kan ha ihjäl så många människor. tex att zyklon B måste vara minst 20grader och då tar det 40 min innan en människa dör. hur funkade det på vintern och hur många år varade förintelse lägren egentligen?



Vi lärde oss mycket medicinskt av testerna av judarna dock.



ush jag vet inte varför jag började kommentera här.

du skriver massa svammel blandat med frågetecken och ord med stora bokstäver.



kommunisterna dödade fler människor än nazisterna under andra världskriget, varför är lars ohly accepterad som den kommunist han är?

2010-09-23 @ 00:13:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0