Vi ska kanske bli katthem

Jag och Simon har länge pratat om att skaffa katt. För och nackdelar har diskuterats och om vi kan erbjuda allt för katten. Det kan vi, förrutom en sak. På sommrarna åker vi oftast till Karlshamn och har ingen möjlighet att ha katten med oss då Simons pappa är allergisk och hos mig går det inte.

Därför kom vi på den perfekta lösningen.
-Vi ska bli katthem.

Då tar man emot katter utan hem för att uppfostra dom och sedan överlämna dom som friska och tama katter.

Nyligen ringde en tjej från Kattkomando Syd och sa att jag var den enda från Skåneregionen som anmält mig den här veckan och att jag var väldigt behövd.

I veckan ska min handläggare ringa mig och vi ska komma fam till vilken katt och när vi har möjlighet att ta emot den. Jag tror att det kommer bli jäkligt kämpigt och påfrestande men samtidigt väldigt givande och jätteroligt!
Tänk att få hjälpa någon i nöd!

Än är det inte 100% bestämt, men det lutar mer och mer åt det hållet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0