Lindasatsen, istället för transversalsatsen!




Jag har kommit på en egen mattematisk metod att räkna ut två likformiga figurers motsvariga sidor!
JAG, som inna trodde jag var värdelös på matte, har funnit en egen uträkning som går både snabbare och smidigare än de långa uträkningarna vi lär oss. Nu borde mamma bli stolt när hennes logiska gener blommar ut!

Okej. Det lät skrytigt.

Jag vill mest bara säga att jag är sjukt nöjd med att jag, JAG som aldrig kunnat matte kan se logiken och komma på egna räknemetoder. förstår ni hur jag riktigt mös ihop till en stor klump av lycka när jag sprang fram till läraren efter lektionen och bevisade min uträkning?!?!?!!

Det är första gången i mitt liv det händer och då måste man ju njuta!


Kommentarer
Postat av: Leif-Åke

Ahahahahaha! Love it! :D

2010-10-15 @ 13:23:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0