Toaletten förstörde min mobil

Jag är följd av oturen.

Nyss tappade jag min mobil i toaletten
när jag lutade mig över den för att ta toalettrullen som stod på toppen av ryggstötet för att snyta mig. Jag tappar mobilen och av ren reflex trycker jag ner handen i toalettvattnet (som tur i oturen var rent) och plockar upp mobilen. Torkar av den snabbt och den verkar funka. I 1 minut. Sen dör den.

Inte nog med att jag känner mig hjälplös, ensam och ledsen över att inte kunna ringa någon, sms någon eller kunna lyssna på musik när jag ät ute och går så drabbas jag ytterligare. På måndag ska jag på anställningsintervju, vilket är bra att ha en mobil att kunna ringa till om de vill ha mig.

Nu i helgen ska kattkommando syd ringa och bestämma vilken katt vi ska ta hand om och när vi kan ta emot den. Men utan mobil är det omöjligt. Nu kanske de tror att jag inte är intresserad längre, eller är oresiös.

Till råga på allt har jag ca 8 månader kvar av mitt abonnemang vilket jag inte har råd att betala utöver en ny telefon. Och jag måste ha en ny telefon på måndag!

Ännu värre är att jag är ensam på Hasslö, Simons släkts hus i Karlskrona skärgård. De är ute och fiskar och jag är ensam kvar. Jag får panik!



Kommentarer
Postat av: nellie

föna den!!

2010-10-10 @ 20:59:38
URL: http://www.nattstad.se/mustonen

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0