Jag nekade till mamma mu


Jag läste nyligen ut boken om Victoria. Det var nog en utav de bättre böcker jag läst. Man får följa hela hennes historia, från barndomen till vuxen ålder där hon fått tampas med kungahuset för att få sin vilja igenom. Att få gifta sig med Daniel som är en man från folket. Det roliga är, att under Daniels bröllopstal tackar han både kungen och drottningen för deras stör och varma välkomnande i familjen. Men så var det inte alls. Det är myckjet yta i kungafamiljen som man inte tänker på förräns man läser boken.

Bok från Mcdonalds. Jag skulle beställa en happymeal. Jag var inte så hungrig så jag skulle orka ett mål. Jag bad att få utan leksak. Kassörskan sa att det var fina barnböcker som jag kunde ge bort eller något, de var ju typ gratis. Och pinsamt nog. Eller pinsamt och pinsamt. Beror ju på hur man vill se det.
I varje fall. Så frågade jag med glimten o ögat "vilken rekomenderar du då?"
"jaa, mamma mu är ju alltid en klassiker!"
Då kommer det pinsamma "hm.. nja.. alltså. nej.. jag tar nog den vita, den ser kul ut!"

Där stod jag. 21 år och nekade mamma mu med en helt seriös ton på rösten.
Varför frågade jag ens om råd?
Det var ju barnböcker!

Jag ska nog läsa den här för Simon kväll. Kommer han gilla. Lillkillen. va!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0