Att ge och att ta

Jag mår dåligt.

Så fort jag kommer innanför dörren mår jag dåligt.

Jag är ledsen.

Så fort jag kommer innanför dörren blir jag ledsen.

Irriterad. Jag blir irriterad så fort jag kommer innanför dörren.

ARG. Blir så ARG av att gå in i vardagsrummet.


Allt det här för att jag ska vara en shysst flickvän och ge Simon det han vill ha i livet.
Jag offrar mig själv och mitt välmående för att han ska må bra.
Kärlek handlar om att ge och ta.



Det handlar alltså om den här fula växten. Eller, växten är inte så råful, det är väl mer krukan som ser ut som en papperskorg som gör det. Den förstör min frid och min ro och jag blir bara sur för att den är så ful!!
DESSUTOM ser man den överallt. Just nu ligger jag i sängen och tjurar och slänger den en ond blick emellanåt. Undrandes hur länge jag ska behöva dras med den där................

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0