Istället

Låt mig istället uttrycka mig såhär.
I Karlshamn var jag olycklig. I Lund är jag lycklig.
I Karlshamn blev jag sårad av två fina vänner,
i Lund har jag fått flera fina vänner.

Jag vill ingen illa, jag vill bara inte känna som jag gör.
Jag är lycklig över mitt liv idag, jag var lycklig över delar från mitt liv i Karlshamn också.
Men de negativa delarna tog över det som var positivt.
Dessvärre är jag en människa som behöver ärlighet och trygghet  mitt liv. Utan det har jag svårt att ge.

Jag vet att ingen har menat något illa, det bara blev så.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Typiskt vissa människor att glömma det fina som de haft när något nytt dyker upp. Hur vänner har ställt upp för en när man gråter över svåra saker i sitt liv. Det är typiskt för vissa människor att glömma hur vissa vänner faktiskt har ställt upp och hjälp en genom en hel gymnasietid .. Visst kan man vara glad för det nya man har, men inte har man rätten att såra och trampa på människor som funnits där när ingen annan gjorde det. Det är så typiskt vissa människor att vara egoistiska.

2010-11-01 @ 22:11:47
Postat av: Emelie

Kanske tog i lite hårt när jag såg rött. Vad jag vill ha sagt är att även om man växer upp & verkligen älskar sitt liv, så får man inte glömma de som faktiskt hjälpt till att bygga upp dej och den som du blivit. För utan dem hade du inte uppskattat den lycka som du känner idag. Och det måste alltid finnas någon som har stöttat dig, en gång i tiden

2010-11-01 @ 22:23:07
Postat av: Linda

Emelie, du har en version, en historia och hör bara vissa ord. Och så är det, de man tycker om lyssnar man på och försvarar. Du vet inte allt, du har som sagt bara halva versionen. Jag väljer inte bort gamla före nya, jag väljer efter vad jag vill och orkar. Vad jag känner är vad jag känner. Vad ni känner är vad ni känner. Allt du skrivit i första kommentaren är inte ren fakta, handen på hjärtat. Det är en version. Dessutom tycker jag det är fel av dig att ens skriva till mig om det här eftersom du inte bär på all fakta. Men jag förstår dig samtidigt och tycker det är bra att du bryr dig. Jag vill att du ska förstå att det inte är något jag gör för en småsak eller för att jag inte uppskattat alla bra stunder. Men det negativa tar över och jag mår inte bra av det. Jag vet hur det är, man skyddar sina nära och kära i vått och torrt, det gör jag med. Men jag försöker alltid att ha överseende också och tänka att det finns två sidor och även den jag älskar kan ha fel, för alla är vi människor och alla gör misstag då och då. Jag hoppas också att du kan ha det och hopaps att ni värnar om varandra.



vad långt det här blev..



Men jag känner som sagt som jag känner och anser att det är bäst såhär just nu. Jag behöver lite ro.

ha det bra!

2010-11-04 @ 15:51:26
Postat av: Jennifer

Vet du en sak Linda, jag vill ge dig en high five just nu! Det är allt jag kan säga för det känns som en high five säger allt det jag skulle vilja säga.. eh ja :P Du vet, actions speak louder than words!

2010-11-08 @ 23:02:54
URL: http://illsnaphisneck.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0