Det okända, eller de kända?

En sak jag inte förstår med medium.

Alla har väl sett det okända?
Privatpersoner som hör av sig till programmet för att få ett svar på spökerierna av ett tvättäkta medium.
Häromdagen spökade det på Strindbergsteatern i Stockholm där en av städarna hört av sig.

Mediumet Jörgen får kontakt. såklart. Han har kontakt med en karl som inte tycker om kvinnor, som ena dagen får en idé för att andra dagen ändra sig totalt, en man som har hand om teatern och som ofta bär hög hatt...
Han var noga med att påpeka att det inte var Strindberg.

Och där brast min tro.

Varför finns det inget medium som har fått kontakt med en kändis? Typ Strindberg, Einstein eller en gammal dinosaurie?
Såklart är det okända personer som knappt har haft en identitet.

Chansen lär ju vara lika stor att få kontakt med en känd person som en okänd?

Eller är det därför det heter "det okända"?
-vi lovar kontakt med okända döda personer
-vi lovar att du inte kommer veta vilka dom är
-vi lovar också att vi kan lista ut deras namn genom våra trovärdiga medium.
Kan vi inte hela namnet kan vi ge er första bokstaven.. och kan vi inte det kan vi åtminstone lova er EN bokstav ur hela namnet...


Kommentarer
Postat av: Malin

Haha ja vem vet vad programmets namn står för. Jag har också haft mina funderingar. Men vafan jag tror det spökar hos mig, eller kan det va att jag känner min egen närvaro? :/ haha



Gillade även city gross nya laserman xD fin gubbe det där.

2010-11-11 @ 11:07:17
URL: http://malinsofielindblom.blogg.se/
Postat av: Malin

Ja spökar och spökar, man känner sig aldrig ensam i huset liksom, man känner sig nästan iaktagen vilket är sjukt jobbigt. Visserligen är huset gammalt och knakar. men ibland låter det som att någon går i trappan eller på nedervåningen.. i förgår lät det som att någon studsade en fotboll.. men den låg på en fluffig matta :/ kan inte förklara vad det är liksom.. men men kan va min hjärna som lurar mig :(



Och tack, vännerinlägget kom från hjärtat haha.

Jag är trött på människor som såäger sig va ens vänner men sen skiter dom i en. Att hålla kontakten är bådas ansvar kan jag tycka? :/

2010-11-11 @ 15:35:25
URL: http://malinsofielindblom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0