Imorgon blir jag ett skolbarn igen

Imorgon börjar min första skoldag.
Jag pendlar från äckligt nervös till kolugn.

Tyckte först Lund var en skitstad med dålig service eftersom jag inte fick reda på att jag kommit in på kurserna jag sökt. Imorse fick jag ta saken i egna händer och ringa runt tills jag hamnade hos rätt person som hälsade mig varmt välkommen imorgon.

För att underlätta min nervositet ska jah göra en lista så jag kan lätta lite

LISTA DÅ VA;
Att jag får sitta själv i en bänk i mitten, själv.
Att alla känner varandra sen innan
Att jag inte fattar vad läraren säger
Att jag inte fattar vad någon säger
Att min näsa ska rinna under lektionen (min näsa rinner hela tiden)
Att jag tar fel buss (måste byta buss efter ett tag och jag hatar att irra runt efter bussar på kort tid)
Att jag kommer försent
Att jag kommer för tidigt
Att jag blir hungrig och sur
Att jag inte lär känna någon
Att alla är otrevliga
Att det ska lukta äckligt


Simon följde med mig att åka bussen fram och tillbaka (pinsamt nog samma busschaufför hem) för att jag skulle slippa vara nervös inför bussresan imorgon.


Nej nu orkar jag inte mer.

Man måste vara lite nervös för att lyckas!


Kommentarer
Postat av: näbben

hade varit kämpigt om du får sitta i mitten själv och alla andra känner varandra! Men då är det bara att visa att du inte är sämre du, skapa en låtsas vän för att göra dina klasskamrater avis. Det funkar sådär, beror på hur de är... ;p

2010-08-16 @ 23:17:36
Postat av: Linfa

HAHAHA! Herr Näbb, du är ett geni. Han ska heta algot och tar gärna upp fyra stolar om det är möjligt. Sen ska han gilla att sno andras grejer, men det kan ju inte jag rå för, liXom!

2010-08-17 @ 18:10:17
URL: http://lindanixon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0